Tvůrci

Profesní biografie tvůrců – HANA

Milan Cieslar, režisér a scénárista

Po absolutoriu studia filmové režie na FAMU, Praha, Milan Cieslar (*1960) asistoval pět let u velikánů české nové vlny jako byla Věra Chytilová a František Vláčil. Po dekádě v devadesátých letech, kdy došlo k reorganizaci českého státního filmu, režisér pracoval v reklamě a začal dlouhodobě spolupracovat se scénáristou a spisovatelem Vladimírem Körnerem, s kterým natočil v roce 2000 mezinárodně oceňovaný film Der Lebensborn – Pramen života a v roce 2005 historickou epopej Krev zmizelého. Oba filmy spolu s třemi dalšími televizními filmy, podle literárních předloh autora, mapovaly novodobou historii v kontextu středoevropského regionu.

V roce 2013 natočil koprodukční film Colette podle knihy Arnošta Lustiga, nominovaného na Pulitzerovu cenu za literaturu, o první lásce za dráty koncentračního tábora Osvětim. Film se dočkal mezinárodní distribuce. Ve své filmografii vystřídal různé žánry. Jeho krédem v režijní práci je pečlivý výběr hereckého obsazení, výtvarná stylizace a důraz na kvalitu scénáře, jako základního kamene filmové narace, s cílem sdílení emoce s divákem.

Sára Zeithammerová, scénáristka

(*1997) studuje scenáristiku a dramaturgii na FAMU a překlad a tlumočení na FFUK. Živí se jako překladatelka na volné noze a jako scenáristka spolupracuje na filmových a televizních projektech. Píše prózu a je součástí redakce studentského literárního časopisu Ink.

Jana Kubíčková, dramaturg

Absolvovala Mediální a komunikační studia (FSS MU) a od roku 2005 působí na různých pozicích v institucích televizního a filmového průmyslu.  Působila jako externí dramaturg České televize Brno (2005 -2007), dále jako mediální konzultant a specialista v FTV Prima (2006  – 2010), pokračovala jako Manažer vlastní tvorby a českého filmu na TV Nova (2010 – 2018). Od roku 2018 vede Asociaci dramaturgů, šéfdramaturgů a kreativních producentů v audiovizi (ADA). Během své kariéry vedla agendu českého filmu na TV Nova a z pozice televizního dramaturga spolupracovala na snímcích Příběh kmotra (režie: Petr Nikolajev, 2013), Tři bratři (režie: Jan Svěrák, 2014), Život je život (režie: Milan Cieslar, 2015),  Přijde letos Ježíšek (režie: Lenka Kny, 2012), Pohádkář (režie: Vladimír Michálek, 2014), Něžné vlny (režie: Jiří Vejdělek, 2013), Donšajni (režie: Jiří Menzel, 2013), 10 pravidel (režie: Karel Janák, 2014), Zakázané uvolnění (režie: Jan Hřebejk, 2014). Jako kreativní producent a dramaturg stojí za seriály Policie Modrava (režie: Jaroslav Soukup, 32 dílů, 2011, 2015, 2017), Kriminálka Anděl IV (režie: Jiří Chlumský, Jaroslav Fuit 16 dílů, 2014, 2015), Expozitura Atentát (režie: Petr Nikolajev a Jiří Chlumský, 18 dílů, 2015 – 2016), Na vodě (režie: Milan Cieslar, 14 dílů, 2016), Helena (32 dílů, 2014 – 2017), Sígři ve výslužbě I-II (32 dílů, 2016) ad. Roku 2015 koprodukovala ve vlastní produkci film Padesátka (režie: Vojtěch Kotek, 2015). Věnuje se dětské a animované tvorbě a je autorem a dramaturgem pohádek Pat a Mat (režie: Marek Beneš, 2015, 2016, 2017, 2018), Past na Hurvínka (režie: Ondřej Lažnovský, 2019), Hotel Spejbl (režie: Miki Kirschner, 2020), Králíci z klobouku (2020) ad.

Vít Poláček, dramaturg

Narozen 13. března 1985 v Plzni.

V roce 2011 absolvoval studium kulturní historie na Filozofické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

V roce 2013 absolvoval studium scenáristiky a dramaturgie na FAMU v Praze v dílně Lubora Meira Dohnala V roce 2011 studoval v rámci stáže Erasmus na filmové a divadelní škole RITS v Bruselu v Belgii.

V roce 2020 absolvoval Dramaturgický inkubátor, program Fénix. Lektoři Gyula Gazdag, Franz Rodenkirchen, Anita Vorham, Pavel Jech a další.

2018 – březen 2019 externí dramaturg Tvůrčí produkční skupiny Petra Kubici, Česká televize

2020 – externí dramaturg Tvůrčí produkční skupiny Martiny Šantavé, Česká televize

Filmografie (jako režisér)

2009 Hřivny (8 minut, hraný krátký film, FAMU)

2011 Stvoření světa (15 minut, hraný krátký film, FAMU) festivaly: ocenění:, FAMUfest, oficiální výběr do soutěže: Insight Film Fest Manchester, Velká Británie, Class Film Fest Chisinau, Moldávie, mimo soutěž: CineEast Luxembourg, Lucembursko, Camera Image Bydogoscz, Polsko)

2020 Božské jiskry/Divine Sparks (koprodukce s Belgií, krátký film, scénář a režie, v postprodukci)

(jako spoluscénárista)

2015 Cesta do Říma (režie: Tomasz Mielnik)

Festivaly: Soutěž Na východ od západu Karlovy Vary 2015, Silkroad festival Fuzhou, Čína, Výběr kritiky Cairo, Egypt, Cena publika na festivalu v Lodži, Polsko, Millwall festival, USA

2020 Odsun/Die Vertreibung (režie: Matthias Schmidt, koprukce ČT a Looksfilm, Německo)

(jako dramaturg)

2016 Zátopek (režie: David Ondříček, dokumentární film)

2018 Chvilky (režie: Beata Parkanová)

Soutěž Na východ od západu Karlovy Vary 2015

Elia Cmíral, hudební skladatel

Elia Cmíral se narodil v Československu, syn herečky a divadelního režiséra a jeho dědeček byl žák Antonína Dvořáka. Cmiral, navštěvoval Pražskou konzervatoř, kde studoval kompozici a kontrabas. Počátkem 80. let se Cmíral přestěhoval do Švédska. Během svého času ve Švédsku napsal hudbu pro několik evropských filmů, televizi a tři balety. V roce 1989 odjel na stipendium do Ameriky na známou Universitu Jižní Kalifornie (USC), program Scoring for Motion Pictures a Television. Po studiich dostal příležitost napsat hudbu ke svému prvnímu americkému filmu „Apartment Zero“, s Colin Firth v hlavní roli.

Během příštího desetiletí Elia pokračoval v budování reputace ve Švédsku a Americe. Jeho hudební styl kombinuje současnou elektroniku s moderním orchestrem, spojuje špičkovou technologii se silnými a evokujícími melodickými tématy. Elia napsal hudbu
k první sezoně seriálu „Nash Bridges“; s producentem a hercem Don Johnson a jeho první studiový film režisera John Frankenheimra napínavý thriller „Ronin“, který mu získal cenu Movieline Young Hollywood Award za nejlepší soundtrack roku 1998, cenu Mezinárodní filmové kritiky hudby Filmový skladatel roku, a byl nominován na nejlepší scénu pro akční film.

Elia napsal téměř šedesát hudeb pro nezávislé filmy, televizi a velká studia včetně „Stigmata“, trilogii „Pulse“, „Wrong Turn“, „Cesta do konce noci“, „Smrti Ian Stone“, který produkoval Stan Winston, „Bojiště Země“, s John Travoltou.

Nedávno Elia dokončil dvě koncertní svity, které plánuje nahrát a vydat na CD. Obě svity jsou psané pro sólovou panovu flétnu a symfonický orchestr, skladby jsou dedikovány virtuosi Zamfirovi, který je bude obě nahrávat.

Koncem roku 2019 se Elia spojil se Soundsgate management v Praze.

Martin Žiaran, kameraman

Narodil se 20. května 1976 v Trebišově. Absolvoval Ateliér kamery na Filmové fakultě VŠMU v Bratislavě pod vedením Prof. Jána Ďuriše a obdržel titul Mgr.Art.

Už během studií spolupracoval na povídkovém filmu Démoni i několika celovečerních filmech (Quartétto, režie L. Siváková jako 2. kameraman. Zima kúzelníkov, režie D. Trančík jako 2. kameraman, Prachy dělaj člověka, režie J. Chlumský jako 2. kameraman). Během studií spolupracoval jako kameraman na studentských filmech oceněných na festivalech krátkých filmů (Spáč, Z ulice, Onarckép-autoportrét, Cheese). Za film Čiara získal celou řadu významných ocenění za kameru. Stál za kamerou filmů Na střeše, Vlastníci, Čertí brko, Učitelka.

Martin Jankovič, umělecký maskér

Martin Jankovič je přední slovenský maskér, který se specializuje na výrobu protetik a latexu právě pro účely filmu a televize. Jako umělecký maskér se podílel na filmech Anděl Páně 2, Fair play, v roce 2018 získal cenu Slnko v sieti za masky pro film Únos. Jako maskér se podílel na celé řadě zahraničních produkcí.

2016: Únos / Prosthetic make up artist 2016: Tvoja tvár znie povedome season I., II. Prosthetic make up designer
2016: Labyrint II. / Make up and prosthetic designer 2017: Inšpektor Max / Prosthetics and tattoo supplier
2017: Zázračný nos / Prosthetic supplier. 2017: Ostrým nožom / Tattoos supplier
2017: Tvoja tvár znie povedome III. / Prosthetic make up designer 2017: Let’s dance / Tattoos supplier
2017: Der Prag krimi / Prosthetics and tatoos supplier. 2017: The alienist / Prosthetic make up artist Filmefex studio
2017: Dubček, krátka jar, dlhé leto / Prosthetic make up artist old age. 2017: Labyrint III. / Make up and prosthetic designer
2018: Nech je svetlo / Prosthetic supplier. 2018: Autoškola / Prosthetics and tattoo supplier
2018: Když draka bolí hlava / Life casting. 2018: Tvoja tvár znie povedome IV. / Prosthetic make up designer
2018: Epic / Prosthetic supplier. 2018: Inkognito / Prosthetic make up designer
2019: Správa / Prosthetic supplier. 2019: The witcher / Prosthetic make up artist Filmefex studio
2019: Krištof / Prosthetic supplier. 2019: Muž so zajačími ušami / Make up and prosthetic designer
2019: Tvoja tvár znie povedome V. / Prosthetic make up designer. 2020: Van Helsing season V. / Key make up artist

Zuzana Peschlová, umělecký maskér

Vzdelanie: Stredná škola scénického výtvarníctva – odbor umelecký maskér, vlásenkár + 20 rokov nepretržitej praxe. Popri filmovej výrobe pracuje pre Slovenskú televíziu, v Televízii JOJ, pri výrobe reklám a videoklipov. Je maskérkou bratislavského Divadla Astorka 90

Celovečerné filmy hlavný maskér:

2012 Tigre v meste (j.krasnohorsky)

2014 V tichu (z.jirasky)

2013 Super žena (k.vosatko)

2014 Moje povstanie (j.karasek)

2015 True Stur (m.baláž)

2016 Zázračný nos (s.párnický)

2017 Špina (t.nvotova) nominácia Najlepšie masky Slnko v sieti

2019 Punk je hneď (j.slauka)

Celovečerné filmy v pozícii člen maskérskeho tímu

2011 Rukojemník (j.nvota)

2015 Johankino tajomstvo (j.nvota)

2015 Sedem zhavranelých bratov (a.nellis) film ocenený za Najlepšie masky národnými cenami: Český lev a Slnko v sieti

2016 Učitelka (j.hřebejk) film ocenený za Najlepšie masky národnými cenami: Český lev a Slnko v sieti

2017 Game (j.karásek)

2017 Čiara (p.bebjak) film ocenený za Najlepšie masky: Slnko v sieti

2018 Backstage (a.sedlačková)

2018 Tlmočník (m.šulik)

2019 Maria Terezia (r.dornhelm)

2020 Fašiangy (i.trajkov)

Petr Čanecký, výtvarník kostýmů

Slovenský scénograf, kostýmní výtvarník a vysokoškolský pedagog Peter Čanecký, se narodil 10.2.1952 v Liptovském Mikuláši. Po základní škole, kde se nejprve ukázal jeho smysl pro výtvarnou činnost, vystudoval uměleckou průmyslovku na zpracování kovů a dále pokračoval studiem na činoherní fakultě VŠMU, kde se zaměřil na obor scénografie a kostýmního návrhářství u profesorů Ludmily Purkyňové a Otto Šujana. 

V roce 1983 studia zdárně ukončil a ve stejném roce 1983 přijal angažmá v Divadle J. G. Tajovského ve Zvoleni. Od roku 1984 jako vedoucí výpravy. Zde je podepsán pod kostýmními a scénografickými návrhy: k Shakespearově Bouři /1983/, Kovačovičové Zberné stredisko /1984/, Ostrovského Vlkům a ovcím, Porubjakově Zmoudření Sancha Panzy, Shakespearově Večeru tříkrálovému a dal. 
Od roku 1991 působí jako pedagog VŠMU na katedře scénografie, kde v roce 1998 získal akademický titul docenta a v roce 2006 titul profesora. 

Peter Čanecký absolvoval studijní pobyt: v r. 1991 na Academia Minerva Groningen v Holandsku, v roce 1993 na Nottingham Trent University v Anglii a v roce 2004 ve Finsku na Mikkeli Polytechnic. 

Má za sebou také scénické a kostýmní výpravy k mnoha filmům – L. Halama: Hry na schovávanou, J. Jakubisko: Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný a Nejasná zpráva o konci světa, Čanakyová: Kruté radosti a dal.

Jiří Brožek, střihač

Je držitelem osmi ocenění Český lev (z 12 nominací) za filmy Krvavý román (1993), Je třeba zabít Sekala (1998), Anděl Exit (2000), Nuda v Brně (2003), Sluneční stát (2005), Hezké chvilky bez záruky (2006), …a bude hůř (2007) a Odcházení (2011), dvakrát získal slovenskou filmovou cenu Slnko v sieti za Sluneční stát (2006) a Cigán (2012) a na 2. ročníku festivalu Československé filmové veselohry v Novém Městě nad Metují mu byla udělena cena Studia mladých československého rozhlasu za střih Panelstory (1980). Je členem České filmové a televizní akademie (ČFTA) a čestným členem Slovenské filmové a televizní akademie (SFTA).

Michal Deliopoulos, zvukový mistr a sound design

absolvent pražské FAMU, obor zvuk

2019 Marie Terezie S02 (TV series), Jiri Pes Uprchlik (short), The Humorist (sound), Policie Modrava S03 (TV series), Čertoviny (sound)

2018 Lynč S01(TV series), Věčně tvá nevěrná(sound), Kapitan Exner S01(TV series)

2017 Inspektor Max S01(TV series), Dvě svatby a jedna nevěsta(sound)

2017 Marie Terezie S01(TV series), Pohádky pro Emu (sound),

2016 Strašidla (sound), Lida Baarova (sound)

Ester Kasalová, ilustrace, portréty

FH

Webová prezentace připravovaného filmu Hana dle knižní předlohy.
Navštivte také web k filmu Smetana.